Onverzekerd blijven is geen optie

Het is niet verstandig om zelfs maar een dag zonder zorgverzekering te zitten. Stel dat u niet tevreden bent met uw huidige zorgverzekering of bedrijf. Dan heeft u de mogelijkheid om over te stappen naar een nieuwe zorgverzekeraar zonder de voordelen, privileges of bonuspunten van uw huidige polis of abonnement te verliezen. Volgens de IRDA-regelgeving (Protection of Polishholders’ Interests) moet uw nieuwe verzekeraar ervoor zorgen dat de voordelen die u genoot en de privileges die u bij uw vorige verzekeraar verdiende, behouden blijven wanneer u overstapt. U behoudt dus het tegoed met betrekking tot de wachttijd voor reeds bestaande voorwaarden wanneer u uw polis overdraagt.

U kunt zelfs bij dezelfde verzekeraar overstappen van de ene naar de andere zorgverzekering. U moet echter aan bepaalde voorwaarden voldoen als u uw polis wilt overdragen. U kunt de polis alleen overdragen naar hoe dichter bij de verlengingsperiode, zodat u tegen de tijd dat uw volgende zorgverzekeringsperiode begint, zich bij de nieuwe maatschappij heeft aangesloten. U moet uw huidige verzekeraar ten minste 45 dagen voordat uw verlenging moet worden verlengd, aanschrijven over uw wens om uw verzekeringsplan te wijzigen.

Op deze manier kunt u uw polis zonder onderbreking verlengen, aangezien u een aflossingsvrije periode van 30 dagen krijgt in de zorgverzekeringsplannen als de overdracht wordt verwerkt

Ikverzekerhetbeste.nl

© 2022 Stichtingmarienburg | Theme: Storto by CrestaProject WordPress Themes.